Badania ilościowe i jakościowe – sposób na rozwój Twojej firmy


Prowadzenie przedsiębiorstwa musi wiązać się z wieloma działaniami, nie tylko tymi podstawowymi, jak przygotowywanie oferty czy produkcja. Konieczne jest też zwrócenie uwagi na wiele innych kwestii, do których zaliczają się między innymi badania marketingowe. Bez nich nie byłoby możliwości poznania klienta, konkurencji i rynku, a co za tym idzie – skuteczne działanie. Szczególnie istotne okazują się badania ilościowe i jakościowe, które zdecydowanie warto przeprowadzić, aby zadbać o rozwój swojej firmy.

Czym są badania ilościowe i dlaczego warto je przeprowadzić?

Badania ilościowe i jakościowe to jedne z tych badań, które pozwalają na zyskanie bardzo szerokiej i przydatnej wiedzy na temat prowadzonej działalności. Te pierwsze odpowiadają na pytanie „ile?” i pozwalają zmierzyć, jakie są udziały rynkowe i co klienci sądzą o Twojej marce czy ofercie (bez konieczności zadawania pytań otwartych). Dzięki nim zyskasz wiedze na temat tego, jak wielu klientów kojarzy Twoją markę, ilu skorzystało z oferty i jak duża część z nich jest zadowolona, a także ile osób chętnie skorzystałoby z Twojej oferty ponownie. Uzyskanie odpowiedzi na te pytania jest bardzo istotną wiedzą, która pozwoli Ci działać jeszcze skuteczniej i jeszcze lepiej spełniać oczekiwania klientów.

Czym są badania jakościowe i dlaczego warto je przeprowadzić?

Badania jakościowe z kolei stawiają na pytania otwarte, dzięki którym klient może podać nieco bardziej rozbudowaną odpowiedź i w ten sposób przekazać Ci bardzo wiele interesujących informacji. W tym wypadku mamy do czynienia z pytaniami „jak?” i „dlaczego?”, dzięki którym zyskasz wiedzę na temat odczuć oraz decyzji konsumenckich swoich aktualnych oraz potencjalnych klientów. Dowiesz się czym kierowali się oni, wybierając Twoją ofertę, jak czuli się podczas korzystania z produktu i co zmieniliby w ofercie. W ten sposób możesz zyskać wiedzę zarówno na temat zalet prowadzonej przez siebie działalności, jak również jej wad – pozwoli Ci to wdrożyć odpowiednie zmiany i działać jeszcze skuteczniej.

Badania ilościowe i jakościowe – osobno czy w parze?

Przeprowadzanie badań marketingowych jest niezbędne praktycznie w każdym przedsiębiorstwie, które chce się liczyć i które chciałoby osiągać doskonałe rezultaty. Dlatego też specjaliści związani z promocją i reklamą są zdania, że warto przeprowadzać badania ilościowe i jakościowe jednocześnie – dzięki temu przedsiębiorcy mają pewność uzyskania bardzo szerokiej, niemalże kompletnej wiedzy na temat swojej działalności i wdrożenia takich zmian, które rzeczywiście przyniosą wymierne korzyść.

Jeżeli chcesz, aby przeprowadzane przez Ciebie badania marketingowe były skuteczne, wybierz usługi, które świadczy firma call center – dzięki znalezieniu odpowiednio wykwalifikowanych i doświadczonych specjalistów, zyskasz pewność tego, że:

  • zoptymalizujesz koszty swoich działań biznesowych i oszczędzisz mnóstwo czasu,
  • będziesz mógł skupić się na swojej podstawowej działalności i dzięki temu jeszcze skuteczniej rozwiniesz prowadzoną działalność,
  • badania ilościowe i jakościowe zostaną przeprowadzone w sposób kompleksowy, dzięki czemu zyskasz pełną wiedzę na temat rynku, klientów oraz konkurencji,
  • będziesz mógł liczyć na wsparcie również na wielu innych płaszczyznach, takich jak telesprzedaż, obsługa klienta, obsługa reklamacji, generowanie leadów czy monitoring płatności.